VAJİNİSMUS

Bizim gibi cinselliğe kapalı toplumlarda daha fazla görülen bir rahatsızlık. Daha önceki yıllarda pek bilinmezken günümüzde internet ,medya da fazlaca yer alması sebebiyle tanınmaya başlamıştır. Kadın cinsel işlev bozuklukları içinde psikiyatri başvurusu en fazla olan hastalıktır. Bizim gibi muhafazakar toplumlarda cinselliğin yasaklanması ,temel cinsel eğitimin olmaması ,cinselliğin bir tabu olarak algılanması ,cinsellikle ilgili yanlış bilgilenme, bekaretin önemsenmesi gibi nedenler kadınlarda vajinismusa neden olmaktadır. Vajinusmus ta vajinanın dış 1/3 kısmındaki kaslarda istemsiz bir kasılma ortaya çıkmaktadır. Cinsel birleşmeye engel olan bu durum şiddetli bir ağrı ve korkuyla anımsandığı için bir süre sonrasında cinsellikten kaçınma ,cinsel istekte azalma ,evlilik sorunlarınıda beraberinde getirebilmektedir. Tedavisinde yapılan yanlışlar sorunun çözümünü zorlaştırabileceği gibi çiftin zamanını da çalmaktadır. Bu nedenle cinsel terapi eğitimi almış psikiyatrist yada psikologlar tarafından uygulanan terapi yöntemleriyle ortalama 6-8 hafta gibi bir sürede düzelecek bir sorun bazen farklı yöntemlerle çift için travmatik sonuçlar doğurmaktadır. Tedavi sonrası amaç çiftin korku ve endişeden arınmış ,iki taraf içinde cinsel doyumun yeterli olduğu cinsel yaşamlarının olmasıdır. Tedavide sadece vajinada ki kasılma değil kadının korku ve endişelerinin giderilmesi de önemlidir. Bu da ancak psikoterapiyle mümkündür. Evlilikte sağlıklı bir cinsel hayat önemlidir. Bu nedenle cinsellikle ilgili yaşanan sorunlar çözülemediğinde psikiyatriste başvurmanın ihmal edilmemesi gereklidir.