DEPRESYON

Genel bir mutsuzluk hali depresyon mudur?Kişiler mutsuzluklarını genelde depresyondayım diye anlatmaya çalışıyorlar.Aslında yaşanan olumsuz olaylar karşısında verdiğimiz huzursuzluk,üzüntü,karamsarlık gibi duyguları depresif duygular diye adlandırıyoruz ,bunlar olaylar düzeldiğinde bir kaç gün içinde ortadan kalkan duygulardır.Hayatın normal bir parçasıdır.

Major depresyon ise beyni etkileyen bir hastalıktır.Beyindeki nörotransmitterlerin (beyin hormonları) dengesinin bozulması sonucunda ortaya çıkmaktadır.Hastalık tanısının ortaya çıkması için belirtilerin en az 2 hafta sürmesi mesleki ve sosyal işlevselliği belirgin olarak etkiliyor olması gerekmektedir.

Major depresyon duygu,düşünce ,davranışları ve bedensel fonsksiyonları etkileyen ruhsal bir hastalıktır.Uyku,iştah,fiziksel sağlığı etkileyebilir.Geçici bir üzüntü hali değildir.

Depresyonda karamsar ve kederli duygudurum,kötümser düşünce içeriği,umutsuzluk,çaresizlik hisleri,hayattan zevk alamama,hemen her konuda ilgi kaybı görülebilir.Gelecekle ilgili umutsuzluk,motivasyon ilgi ve istekte azalma,odaklanma sorunları olabilir.

Kaygı,endişe ,korku halleride olasıdır.Duygusallıkta artma,ağlama halleri,geçmişteki olayları düşünme,değersizlik ,yetersizlik,suçluluk duygu ve düşünceleri hissederler ve çevreye güvenmekte zorlanırlar.Unutkanlık,düşüncelerde yavaşlama,enerjide azalma ,uykusuzluk,uykuda bölünme,fazla uyuma halleri belirtileri arasındadır.Ağır hallerde kendini öldürme düşünceleri yada intihar girişimleri görülebilir.

Depresyonun belirtileri görüldüğü üzere kişinin yaşamını sürdürmesini güçleştirecektir.Bazı kişilerde tekrarlama eğilimi gösterir.

Depresyon psikiyatrik hastalıklar arasında sık görünendir .Genelde genç erişkinlikte ortaya çıksada ,çocukluktan yaşlılığa kadar her yaşta görülebilir.

Biyolojik,psikolojik,sosyal faktörlerin etkileşimi depresyonun gelişiminde önemlidir.Bir kez depresyon geçiren kişi tekrarlama riski altındadır.Depresyonun tanısı psikiyatrik muayene ile konur.Tanıyı kesinleştirmek ve ayırıcı tanı açısından bazı tetkiklerden faydalanılabilir.Depresyon bir kişilik bozukluğu,güçsüzlük,karakter zayıflığı kişinin kendisinin oluşturduğu bir durum değildir.

Tedavi edilmediğinde aylarca yada yıllarca devam edebilir.Dpresyona ek yaşamsal sorunlar,sağlık sorunları ,diğer psikiyatrik hastalıklar ,intihar girişimi gibi ciddi komplikasyonlar ortaya çıkabilir.